آیا خداوند در انتخاب پیامبران و معجزاتشان اشتباه کرده است؟!

آیا خداوند در انتخاب پیامبران و معجزاتشان اشتباه کرده است؟!

 پاسخ شبهه:

 
 
 
1.کارکرد معجزه و لزوم وجود معجزه چه بوده است؟؟
معجزه انبیاء تنها برای زمانی بوده است که برخی از انسانها در برابر کلام انبیاء مقاومت میکردند و برای اثبات ادعاهایشان درخواست عملی را میکردند که در توان مردم عادی نباشد.
بنابراین انبیاء برای اثبات ادعاهایشان از جانب خدا اعمالی انجام میدادند که بقیه از انجام آن عمل عاجز بودند که ما آن را معجزه مینامیم.که این معجزه در تکمیل اهداف انبیاء بودند.و این را باید بدانیم که ماهیت معجزات مهم نبوده،بلکه فقط راهکاری بوده در مقابل در خواست لجوجترین مخالفان دعوت انبیاء.
 
2.اما هدف اصلی انبیاء،دعوت انسانها بسوی سعادت دنیا و آخرت آنها بوده با بهترین راهکارها.که هر کسی تابع بوده، سعادت هر دو دنیا نصیبش بوده.
 
3.انبیاء و امامان در کنار ارایه راهکارهای رسیدن به سعادت اخروی،راهکارهایی هم در جهت رفاه دنیوی نیز ارایه کردند.همچون؛آغاز استفاده از علوم و تکنیک های کنونی از زمان ادریس نبی.(که در اکثر کتب تاریخی ذکر شده است)از جمله استفاده از علم نجوم،اولین کسی بودند که نوشتن را ابداع کرده،و....وچه بسیار دستورات پزشکی از جانب امامان بیان شده،وچه بسیار دانشمندانی که با بهره گیری از علوم اسلامی پیشرو در علم بشری بودند.همچون؛ابوعلی سینا،ابوریحان،زکریای رازی،جابربن حیان (پدر علم شیمی)که از شاگردان امام صادق بوده.و چه بسیار دانشمندان غربی که با رجوع به کتب اسلامی و کتب دانشمندان_اسلامی(همچون کتاب قانون ابوعلی سینا که سالیان سال در دانشگاههای اروپا مطالعه میشود) برای تحقیقات علمی خود کمک میگیرند.
و هیچ دینی اندازه اسلام به فراگیری علم تاکید نکرده و تحصیل علم را عبادت یاد کرده است.
 
4.اما نباید فراموش کرد دانشمندان علوم دنیوی فقط توانسته اند،یک بعد از زندگی بشر را ترقی دهند،اما اگر بشریت در مسیر انبیاء قرار میگرفتند از همه ی ابعاد به کمال میرسیدند.همانگونه که غرب فقط پیشرفت علمیش محسوس است و بقیه ابعاد انسانی,نامحسوس.!!!



:: برچسب‌ها: #معجزه #پیامبر #اشتباه #ابوعلی سینا #زکریا و , , , , ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : جمعه 8 آذر 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: